HAKKARİ SEYAHATNAMESİ (5)

Evet değerli Van Havadis Okuyucuları, Hakkari seyahatnamesi yazımızın beşinci serisi ile sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

Şemdinli ilçesine geçmek üzere Yüksekova sebze haline uğradık. Sanatçı Aydın Aydın bizimle aynı araçtaydı. Aydın Aydın sebze halinde az işim var derken, meğerse yolculuğumuzun keyifli geçmesi için, kasa kasa meyveler almıştı. Araçta iken tanımadığımız kişiler bizlere kasa kasa meyveler getirerek “Siparişleriniz” diyerek, ellerindeki meyveleri bırakarak ayrıldılar. Sonrasında Sanatçı Aydın  Aydın Gazeteci Nevzat Alter ile birlikte gelerek, “arkadaşlar burada işimiz yoksa yolla devam edelim” dedi. Toparlandıktan sonra yolumuza devam ettik. Bizden ayrı farklı bir araçta ise, Hakkari İl Kültür ve Turizm Müdürü İdris Ağacanoğlu, Gazeteci Feyzullah Taş ve ismini hatırlayamadığım iki kişi daha vardı.

Bizler yola çıktık, yaklaşık 10 dakikalık mesafeden sonra, Sanatçı Aydın Aydın Telefonunu sebze halindeki bir dükkânda unuttuğunu söyledi. Bunun üzerine tekrardan Sebze haline dönmek zorunda kaldık. Tabi ki hepimiz dönmedik, bazılarımız Yüksekova caddelerinde esnafla sohbet etme fırsatını buldu.

Araç Şoförü ve beraberinde bir kişi unutulan telefonu almaya gitti. Neyse Yüksekova caddelerinde esnafla biraz sohbet ettikten sonra, aracımız bizleri aldı ve yolumuza devam ettik. Şemdinli’ye doğru gidiyoruz. O’ muhteşem doğa harikası yeşillikler arasında, Şemdinli’ye doğru güzle bir müzik eşliğinde narin narin gidiyoruz. Arada bir güzle bulduğumuz yerlerde fotoğraf çekmeyi de ihmal etmiyoruz.

Durduğumuz yerlerde de, Hakkari İl Kültür ve Turizm Müdürü İdris Ağacanoğlu, sağolsun bizleri hiçbir şekilde yalnız bırakmamaya özen gösteriyordu.

Sonunda yemyeşil ağaçlar ve tertemiz bir havanın eşliğinde Şemdinli ilçe merkezine vardık. İlk durağımız Belediye Başkanı Tahir Saklı’nın makamı oldu. Şemdinli Belediye Başkanı Tahir Saklı, diyebileceğiniz kadar iyi niyetli, samimi, hoşgörülü ve mütevazı bir özelliğe sahip olduğunu belirtebiliriz. Şemdinli Belediye Başkanı Tahir Saklı, samimi ve mütevazı kişiliği ile bizleri kapıda karşıladı.

Aşiret prensipleri çerçevesinde, bizlerle ilgilendi ve esprili tavırlarıyla, herkesin beğenisini fazlasıyla kazandı. Belediye Başkanı Tahir Saklı, bizlere Şemdinli ilçesinin sorun, sıkıntı ve güzelliklerini anlatırken, Turizm anlamında da katkı sunmak konusunda İl Kültür ve Turizm Müdürü İdris Ağacanoğlu, ara ara devreye girerek Hakkâri’nin tanıtımına katkı sunuyordu.

Başkan Saklı, mevcut Belediye binasının geçici olduğunu, hali hazırda Belediye’ye ait hizmet binasının inşaat işinin devam ettiğini, çok yakın zamanda kendi binalarına taşınacaklarını bizlere söyledi. Sıcak ve samimi bir ortamda meramını bizlere anlatan Belediye Başkanı Tahir Saklı, hep birlikte çarşı pazarda bir tur atmamızı istedi. Bu teklif aslında bizim için büyük bir fırsattı. Bizde Gazeteci refleksi ile bu teklifi seve seve kabul ettik.

En azından esnafın Belediye başkanına karşı olan ilgi ve alakasını gözlerimizle görmüş olacaktık. Çaylarımızı içtikten sonra, hep birlikte cümle cemaat çarşı pazara indik. Şemdinli Belediye Başkanı Tahir Saklı, esnafla çok samimi konuşuyor, hepsinin hal hatırını soruyor, fırsat buldukça bazılarıyla, kısa da olsa muhabbet ederek dertlerini dinliyordu.

Şemdinli halkı Belediye başkanlarını bağırlarına basmış, ilçenin gelişmesi için hep birlikte birşeyler yapmaya hazır olduklarını belirtiyorlardı. Belediye Başkanı Tahir Saklı, resmiyetten çok uzak tavırları ile halk ile bütünleşmeyi çoktan başarmıştı.

Seçim zamanında siyasetçiler vatandaştan bir oy almak için nasıl ki, vatandaşın gönlüne dokunmaya çalışıyorsa, seçimden sonradan da halkın gönlüne dokunmanın lazım olduğunu unutmamak gerekir. Halk ile arasında hiçbir mesafe bırakmamak lazım. Çarşı esnafını, bir baştan bir başa ziyaret ederek, yemek yiyeceğimiz kır bahçesine kadar yürüdük.

Her bir esnafın, her bir vatandaşın, Belediye Başkanı Tahir Saklı ile bu kadar samimi olması, dikkatlerden kaçması mümkün olamazdı. İşin sırı mütevazı olmakmış.

Yani; on koruma, beş çantacı, beş işi bilmez danışman, iki –üç yalaka takımı ile insanın etrafı çembere alınmazsa, vatandaş seçtiği siyasetçisini her zaman bağrına basar. Yeter ki seçmen ile seçilen arasına boş beleş insanlar girmesin.

Yemekte yapılan güzel ve samimi konuşmalar ile Şemdinli halkının beklentilerini bir bir not aldık. Zamanı geldiğinde onları da yazmaya büyük özen göstereceğiz.

Yemekten sonra Seyyid Taha-i Hakkari türbesine doğru yolculuğumuz başlayacaktı. Yine her zaman olduğu gibi, Hakkari İl Kültür ve Turizm Müdürü İdris Ağacanoğlu bizlere rehberlik edecekti.

Şemdinli’den Derecik ilçesine doğru yolculuğumuz başladı. Derecik ilçesine varmadan dünyaca bilinen tanınan SEYYİD TAHA-İ EL HAKKARİ hazretlerinin Türbesini ziyaret ettik.

SEYYİD TAHA-İ EL HAKKARİ Anadolu'da yetişen büyük Allah dostlarındandır. Nakşî tarikat silsilesin­de otuz birinci halkayı teşkil eder. Abdülkadir Geylanî Hazretleri'nin on birinci batında torunudur. Mevlana Halid-i Bağdadî Hazretleri'nin önde gelen halifelerindendir.

Türbeye giden yol, biraz uzak olsa da mutlaka görülmeye ve ziyaret edilmeye değer mübarek bir olduğunu kesinlikle belirtmek isterim.

Türbeye vardığımızda daha Fatiha süresini henüz okumaya başlamışken, Gazeteci arkadaşlarımızdan Zeynel Abidin Kıymaz heyecandan olacak ki, baygınlık geçirmeye başladı. Zorlan nefes alıyor, kendine geçmiş Türbeyi gördüğü için Allah’a şükürler ediyordu. Her an bayılacak, Allah korusun burada can verebilir korkusu başladı bizlerde.

Yaklaşık yarım saat beklemeden sonra, türbenin içine doğru yürüdük. Türbeye vardığımızda Hakkari Kültür ve Turizm İl Müdürü İdris Ağacanoğlu ile Şemdinli Belediye Başkanı Tahir Saklı, bizlere SEYYİD TAHA-İ EL HAKKARİ hazretleri ve türbeleri hakkında bilgiler aktardı. Orada Abdulkadir Geylani hazretlerinin torunu Geylani Geylani ile tanışma fırsatımız oldu. Kısa süreli de olsa biraz sohbet edebilme fırsatını bulduk.

Yapılan ziyaretlerden sonra Şemdinli ilçesine doğru yola koyulduk. Şemdinli’ye vardığımızda önemli birkaç yeri ziyaret ederek, Seyyid Adülkadir Geylani hazretlerinin torunu Seyyid Reşit Geylani’nin evinde çay molası verdik. Evde güzel sohbetlerimiz oldu, hatıra fotoğrafları çekindik, açıkçası huzur bulduk. Hakkâri Valisi İdris Akbıyık boşuna demiyor; “HAKKARİ’DE HUZUR VAR” evet; Gerçekten de Hakkari’de huzur var.

Vedalaşma merasiminden sonra, Yüksekova’ya doğru yolu koyulduk. Yüksekova’dan da, Hakkâri Merkeze geçecektik. Yüksekova merkezine vardığımızda, gün kararmış saatler 20’yi gösteriyordu. Yüksekova esnafı ile görüşme sağladık. Esnaf çok dertli. Çok sıkıntılı. Bazı esnaflar da bize öyle şeyler anlattı ki, yenilir yutulur cinsten değil. Kulaklarımıza inanamadık…… Devamı bir sonraki yazımda…. Kırık Kalem Ayhan Yazlık/ Van havadis.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ayhan Yazlık - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Van Havadis Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Van Havadis hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Van Havadis editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Van Havadis değil haberi geçen ajanstır.

Edremit Belediyesi iş makinelerini ihaleyle satıyor

Edremit Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü 2 adet iş makinesini ihale ile satıyor. İşte ihale şartları..

0 (432) 312 22 00 EDREMİT BELEDİYESİ DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

Van İpekyolu'nda 2+1 daire icradan satılıktır

Van 2. İcra Dairesi tarafından 2+1 daire icradan açık arttırma ile satılıyor.

VAN 2. İCRA DAİRESİ

SONY HDV Video Kamera

Sony HDV Kasetli video kamera. Şarjı falan vardır gayet iyi çalışır durumdadır sadece alan kişinin kayıt kasesine ihtiyacı olacaktır çantasıda yanında...

Saramonic Shotgun Mikrofon

Cihaz sıfırdır fotoğraf çekmek için açıldı sadece, Saramonic Vmic Recorder marka Shotgun tepe mikrofondur garantisi vardır.

HP İ3 İşlemci Laptop

Laptop sıfırdır fotoğraf çekmek için açıldı sadece, HP Marka İ3 işlemcidir özellikler fotoğraflarda yazıyor garantisi mevcuttur.

Zhiyun Crane 2 Gimbal Kamera Sabitleyici

Cihaz sıfırdır fotoğraf çekmek için açıldı garantilidir. ZHİYUN CRANE 2 markadır.

Dell i3 işlemci laptop

Birkaç soyulma dışında başka bir sorunu yoktur dell marka özellikler fotoğraflarda mevcut.

Dji İnspire 1 V2 Drone

Dji İnspire 1 V2 Drone, piyasadaki en temiz drone'lardandır, yedek batarya ve 2 adet pervanesi mevcuttur. Sinyal çekim antenleri güçlendirilmiştir ort...

Van Markaları

Van Havadis, Van ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (432) 214 30 30
Reklam bilgi

Anket Van TSO Başkanı olarak kimi görmek istersiniz?